Direktlänk till inlägg 16 januari 2008

Det var en stund sen igen...

Av John, Tobbe, Kristian - 16 januari 2008 05:55

Sen Ia och Jocke kom har vart dagliga tempo okat nagot enormt. Helt plotsligt gor vi en massa saker, ser oss runt och harjar. I forrgar var vi pa snorkeltur. Riktigt bra tur som dar delar av oss sag hajar och blackfiskar och en manet stor som ett par bowlingklot. En ruskigt kul dag med grym snorkling.


Igar hyrde vi fyrhjulingar och gav oss ut i djupaste djungeln. Efter att ha planlost akt om kring pa sma och stora vagar tyckte vi att vi skulle bege oss till andra sidan on. Sagt och gjort vi kollade kartan och drog ivag. Efter ett tags akande pa fina och mycket roliga grusvagar kom vi fram till nagor som kunde likna halvtaskig lera/grus vag upp for ett berg. Vi gav oss upp opch efter kanske en tredjedel av passagen insag jag, Ia och Jocke att vi var ensamma. Vi vantade och vantade... Efter ett tag gav jag mig ner for forsta backen och insag att jag inte kunde aka ner for nasta da jag aldrig skulle klara det med livet i behall. Jag ropade och skrek efter Kricke och Tobbe men utan svar. Efter ett tag kom en Thailandsk kvinna forbi och jag fragade och pekade pa min atv om hon hade sett tva killar med likadana atvs. Hon svarade nej sa jag fragade igen och hon sade nej. Da gav jag mig upp for backe igen for att inse att de hade dragit. Sa jag, Ia och Jocke gav oss ivag upp for berget. VAl uppe efter en tur jag aldrig kommer glomma och med pulserande handleder och ommandde hander stod vi dar. Hogst upp pa bergets topp och tittade ner over havet. Efter ett tag horde vi ett ljud och skarpte vara ogon mot vattnet for att se en stooooor spackhuggare glida runt nedanfor oss i havet. Vilken syn! Efter den svara passagen nerfor berget igen motte vi efter ett bra tag en ganska sur Kristian och en lika sur Tobbe som trodde att vi bara struntat i dem. Men efter forklaring var alla glada och goa igen.

 Efter detta drog vi vidare runt on for att kolla vackra platser och det hittade vi. Framat kvallen akte vi in till byn och avnjot en god middag for att sen bege oss hem igen.  Val hemma duschade vi av oss dagens smuts som var av varldsklass efter varm dusch lade vi oss i vara sangar och somnade som barn.


Nu ska vi kasta i oss lite frulle for att sen dra ut igen.


Ta hand om er och ha kul for det har vi!


De fem genom John

 
 
Michael

Michael

16 januari 2008 06:16

Fan va alla är utomlands nu då. Jag vill också vara det. Jag vill inte ha regn och tråkiga Sverige!

http://www.metrobloggen.se/tidningsbud

 
Ingen bild

Pastorn

16 januari 2008 19:31

Det där låter ju som om det var precis hur skoj som helst! Jag är uschligt avis...

16 Januari idag, muck muck Krickeponk!

 
Ingen bild

Mor Tuta

16 januari 2008 20:02

John: LÄGE HÄR: De var bara ett av kuverten från Håkan som jag har tagit hand om så allt är lugnt.

LÄGE HOS ER: Rackarns raketer vilka äventyr ni ger er ut på - cooooolt - men mitt modershjärta blir lite peppligt och jag tänker för mig själv - bara ni roar er med förstånd FAST lite lite galenskaper är också av godo.
stor kram mitt hjärtegull o hälsa grabbarna

 
Ingen bild

onkel blå

17 januari 2008 12:09

tack för news
mycket öl, men inga störtkrukor på när ni kör fyrhjuling, ....
Idg plus 5 ingen snö ingen is, koltrast i buskarna ...../ Benke Bula

 
Ingen bild

mamma Maria

17 januari 2008 22:58

Hej på er. Ni dricker väl mycket så ni inte torkar ut. Kom hem hela och rena// kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John, Tobbe, Kristian - 25 januari 2008 11:28

Hej vanner!   Nu har resan alldeles strax tagit slut. Vi bor pa en liten granngata till Khaosan road. Ia och Jocke akte hem imorse och varat plan lyfter om allt gar som det ska klockan tolv i natt.   Bangkok har varit kul men enormt stort och valdig...

Av John, Tobbe, Kristian - 20 januari 2008 08:35

Detta inlagg hade kunnat bli ett enormt kul kollage med en samanfattning av var vistelse pa koh tao. Men varken jag eller Kristian eller Tobbe eller Ia orkar ga de 25 metrarna hem till bungalowen och hamta en telefon sa att vi kan fylla pa antalet bi...

Av John, Tobbe, Kristian - 18 januari 2008 10:41

Till alla mammor och ovriga oroliga kan vi harmed bekrafta att vi nu har lamnat tillbaka de fyrhjuliga motorcyklarna som vi sa flitigt anvant under tva dagar. Nar vi haromdagen var ute pa aventyr borjade vi kanna en viss hunger och bestamde att vi sk...

Av John, Tobbe, Kristian - 11 januari 2008 15:16

Hej hej Idag har vi inte legat pa latsidan, tvartom. Vi borjade dagen med att vakna for att sedan ga och ata frukost vilket i sig kanske inte var sa anstrangande men nar frukosten var uppaten tog vi var smutsiga tvatt och lamnade in i repan pa resort...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards