Av John, Tobbe, Kristian - 6 januari 2008 09:06

Tänkte att ni kanske missat hur resan gått so far så under följer platserna vi bott på än så länge:

Ao nang

Koh Lanta

Phi Phi

Phuket, Karon beach

Phuket, Kamala beach

Kao Lak

Koh Samui

Koh Tao

Vidare får vi väl se vart det bär vägen, det känns som att det eventuellt kan bli Koh pha ngan men vi får se. Vi trivs mycket bra här på Koh Tao trots att det sen vi kom inte har varit solsken mer än fem minuter. Det är för tillfället 31 grader varmt och det känns svalt och skönt.

För övrigt så knallar dagarna på här nere, dagarna är rätt lika varandra och det känns som att vi har hittat hem här. Känns som att det ligger bra nära känslan vi hade på Koh Lanta.

Personlig hälsning till Ia:

Det vore riktigt gulligt om du kunde ta med dig två dosor vit granit portion och en kortlek när ni kommer ner. (För husfriden).

Personlig hälsning till Leif:

Här på Koh Tao kostar Singhan lika lite som Changen. 50 bath på restaurang, det du!

Puss och kram önskar boysen genom John

Av John, Tobbe, Kristian - 4 januari 2008 13:02

Nar vi i formiddags klev pa bussen som skulle ta oss till farjan for vidare transport till Koh Tao anade vi foga om vad som vantade oss...

Efter att ha fatt vanta i en knapp timme fick vi och de ovriga 247 passagrarna ga ombord. Baten skulle ta vagen forbi Ko Pangang pa vag till vart resmal. Nar vi kommit ut pa oppet vatten borjade det gunga ganska sa ordentligt men inte sa att vi eller nagon av vara  medpassagerare blev daliga. Nar baten lamnade Ko Pangang blev det ganska sa omgaende rejal sjogang och for oss som satt nastan langst fram kandes vagorna rejalt, dock blev vi inte sjosjuka. Vartefter tiden gick sa flyttade fler och fler av vara "grannar" lagre bakat i baten och nar det var fullt sa plockades det aven fram spypasar, i massor. Det var helt sjukt, av batens 250 passagerare var det en hog procent som antingen spydde eller i alla fall var likbleka eller giftgrona i ansiktet. Vi tackar vara vikingamagar av granit for att vi klarade parsen, for gudarna ska veta att nar en hel familj till vanster om oss satt med huvudet i pase och damen till hoger om oss kastade upp allt det hon atit de senaste dygnen skulle sjosjuka inte forbattra oddsen att sjalva  inte dra en kastspya. Hur som helst sa gick resan bra och vi hittade efter en del letande en bungalow vi ska bo i nagra dagar. Efter att vi installerat oss gick vi ut och at en mycket sen lunch och tog pa vagen hem ett par riktigt fina bilder.

ps kolla aven inlagget fran igar.

vagabonderna genom Kristian

Av John, Tobbe, Kristian - 3 januari 2008 12:54

Nar vi idag slog upp vara grisogon var det for att resa vidare till Ko Samui och Koh Tao. Vi borjade dagen med att vanta pa en buss i en timme i stekande sol vilket var ok men varmt. Nar bussen anlande visade det sig att den gick dirket till Suratani (stavas kanske pa nagat annat satt) dar vi tog en sunkig farja vidare till Ko Samui. Vi hade under dagen fatt information om att vi skulle kunna aka vidare pa en ny farja till Koh Tao direkt men detta visade sig vara en logn. Stallda infor det faktum att vi skulle bahova tillbringa natten pa Ko Samui sa gjorde vi det latt for oss och bokade ett hotell redan ombord pa farjan. Detta tilltag visade sig i efterhand vara ett mindre genomtankt beslut da rummet var av MYCKET lag standard, vi bifogar sjalvklart bilder. Efter att den varsta chocken lagt sig sa gick vi ut for att ata och softa lite pa en av manga trevliga strandbarer dar man kan avnjuta sin drink i halvliggande stallning. Nar maten var aten och drinkarna druckna sa gick vi hem till vart porte och sov trots allt mycket bra i vara smutsiga och av spindlar, damm och andra manniskors har nedflackade sangar.

genom K

Av John, Tobbe, Kristian - 1 januari 2008 08:00

nedan foljer var nyarsafton i bilder och efter som en bild sager mer an tusen ord sa kommer har ca 9000 ord.... hall till godo.

Av John, Tobbe, Kristian - 30 december 2007 14:25

Idag har herrarna vaknat upp efter en forvanandsvart bra nattsomn, gatt ut pa vagen for att ta frukost som idag bestod av: Cornflakes och fetmjolk, baguette med ost och vatten. Efter frullen gick vi ner till standen, eller vi gick och gick och gick innan vi slutligen var dar. Stranden har i khao lak ar inte som alla andra strander forstar ni. Stranden ar som en vall upp ur vattnet i en ganska brant lutning. Sa vi gick vidare pa stranden, gick o gick o gick innan vi tillslut inte orkade ga langre. Dar bosatte vi oss for dagen. Vattnet visade sig vara varmt och skont men valdigt svarbadat da det strommar utat ena sekunden och kommer en stor vag innat i nasta. Inget glot-paradis direkt. Idag har vi brannt upp oss fint ocksa forstar ni. Mina lar smartar och magen svider, Tobbe har for forsta gangen fatt en rod ton i ansiktet (men som snart blir sa dar forbannat brun igen). Och Kristian har aven han en morkt rod/lila ton pa kroppen. Sa det verkar som att solen har funkar i alla fall. Efter att vi kom hem fran stranden har vi forutom att duscha och sa bara legat i sangen och last bocker och vilat. Nu har vi precis tagit oss upp till "byn" for att ata lite och kolla runt efter nagot stalle dar vi kan fira in det nya aret i morgon.

Det var nog allt for nu. Eller Sandra for i helsike! GRATTIS pa fodelsedagen!

Puss och kram

//de tre genom John

Av John, Tobbe, Kristian - 29 december 2007 14:19

Nu har vi antligen stallt ner vara vaskor efter en lang dag pa jakt efter ett vettigt hotell. Dagen borjade som sig bor nar vi slog upp vara grisogon, packade vara vaskor och gick ut pa stan for att soka upp en restaurang pa vilken vi kunde inmundiga fruskost. Efter frukost sa borjade vi leta efter en taxi som kunde transportera oss till malet for dagen, namligen Khao Lak. Den forsta chaufforen vi kom till tals med ville ha 2500 bath for resan som han pastodde var 25 mil lang. Efter en del tvekan sa sa vi anda ja i tron att vi skulle fa aka i bilen som vi stod vid men ack sa fel vi hade, gubben gick till bilen bakom, en Mazda Crown fran tidigt 80-tal, da tackade vi nej. Nasta bil var mycket battre, ny och frach med en stor ljudanlaggning i och en chauffor som talade en del engelska. Had debiterade 2000bath for resan som var lite over 10 mil. Nar vi kom fram sa akte vi fram och tillbaka for att hitta nagot hotell som inte var fullt. Efter manga turer sa tackade vi chaurroren och fortsatte per fot. Vi hittade en del hotell som var lediga men bara i en eller tva natter och vi ville ju bo i fem. Efter ca sex hotell hittade vi ett ledigt rum, men efter lite overvagande kom vi fram till att det var alldeles for sunkigt, har tog vi aven lunchrast. Nu blev det en ny taxiresa med en kvinna som inte kunde tala nagon engelska och knappt kora bil. Damen i fraga tog med oss till nagra hotell som alla var fulla, sa vi valde aterigen att ga till fots. Efter 8 besvikelser och 10 bedrovelser hittade vi ANTLIGEN ett fracht hotell med ett ledigt rum i 5 dagar. Nu har vi instalerats oss och gjort oss fina infor kvallens bravader som kan misstankas bli valdigt lugna da det varit en ganska lang dag med mycket promenerande och alldeles for lite vatten.

Ett litet papekande till er som forarar oss med att posta kommentarer, vi svarar pa dom i samma komentarsfalt sa det kan vara vart att titta aven nagra dagar tillbaka.

Vi har fortfarande en lur med Thainummer, ringa garna.

+66 872 694 641

Herrarna genom Kristian

Av John, Tobbe, Kristian - 27 december 2007 10:25

Laget ar som foljer:

Nar tuppen gol pa annandagjul och vi sakta oppnade vara ogon for att utvardera huruvida gardagens intag av alkohol hade varit mattligt eller nagot i overkant fann vi snabbt att det var det senare alternativet. Hur som helst sa var det dags att aterigen paka vara vaskor och styra kosan mot en ny strand vilket vi ocksa gjorde. Med hjalp av en trevlig taxichauffor som for ovrigt hade en fäbless for Arsenal fann vi ett trevlig hotell som forestoddes av en dam som i tredjeperson relaterade till sig sjalv som "mama". Hotellet ligger pa Kamala Beach som ligger en dryg mil ifran Patong. Igar gjorde vi inte manga knop, nar vi hade instellerat oss pa hotellet gick vi ut pa stan for att jaga ett hak som serverade frukost. Efter valbehovlig frukost sa styrde vi tillbaka till hotellet och sangen for att titta pa lite film. Kvallen spenderade vi pa den kollektiva uteplatsen med kortspel och vattendrickande. Idag har vi hangt pa stranden och bara slappat. Allt pekade pa att den har dagen skulle avlopa som de andra utan nagra missoden eller andra trakiga inslag tills det var dags att ga hem fran stranden. Vi hade tva vagar att valja pa, den riktigt vagen som gick over en bro eller en narmare vag dar vi skulle fa ga igenom ett litet vattendrag, vi valde den senare och det var har det hande. Tobbe har ett par flipflop som han kopt i svea for dyra 400sek, John har aven han ett par fina for ca 200sek, och Jag har ett par som jag inhandlat har for ca 30sek. Mina flip och flop klarade inte av belastningen de utsattes for nar jag skulle ga igenom vattnet utan gick helt enkelt sonder i samma kliv. Som John sa "det ar ju skont att se att det var nagon mening med att kopa ett par for 200sek". Vad som sag ut att bli en lugn och trevlig kvall forvandlades snabbt till en hetsjakt pa nya flipflop till mig, det ar ju knappast sa att det finns i varje gathorn....

Ja just det, vi kopte groundnuts igar..... (Ia vet vad han talar om...)

Herrarna genom Kristian.

Av John, Tobbe, Kristian - 25 december 2007 10:54

God Jul kara vanner!

Igar var det som bekant julafton i varlden, sa aven har. Nagon ackaklocka var inte stalld men vi vaknade runt 11 rycket och gick till det sedvanliga haket for intagande av for dagen speciell julfrukost. (samma som varje dag med undantag att Jag och Tobbe fick vita bonor). Efter intagen frukost gick vi till standen for att sola och glota. Det foll sig emellertid som sa att vi inte var ensamma om det iden, stranden fullkomligt svammades over av bleka finnar, tyska tyskar, stingbekladda italienare och praktiga svenskar. Vi fick ga en br bit innan vi hittade nagonstans att sla ner vara av svensk granit skulperade vikingakroppar. Val pa plats sa lade sig dock ett lugn over oss da vi kunde kostatera att en battre julafton an sa har knappast gar att fa. Ar det jul sa ska julol drickas, vad manga manniskor inte vet om ar att det i Thailand tillverkas ett mycket val ansett julol vid namn Singha. Hur smo helst sa smakade den extra bra pa stranden i solen nar vi vet hur en vanlig julafton hemma i svea brukar se ut. Efter sol och bad sa akte John och at julmiddag med sin mor och familj och Jag och Tobbe drack en eller tva ol pa rummet och gav oss sedan ut i julaftonskvallen med siktet installt pa nagon restaurang som skulle kunna servera en kaftsmall pa tallrik. Jag bestallde en Pa nang curry och Tobbe bestallde en green curry i styrka MEDIUM, gosse thailandarna kan sin chili vill jag lova. Det var starkt (ursakta) JAVLAR, men valdigt gott. Efter middagen traskade vi hem och slank in pa ett 7-11 for inhandlande av lite whiskey/rom och cola. Pa hotellet forvandlades vart rum till en sportarena dar vi spelade bade fotboll och bowling. Efter ett tag anslot John och deltog aven han i sportandet. Sagas skall att ingen inredning kom till skada. Nar idrottssugen var stillat och herrarna var lagom runda under fotsulorna bestamdes det lite pa losen att vi skulle aka till Patong for att festa loss. Det skall med kraft sagas att ingen av oss nansin har upplevt ett sant vansinnigt tryckande partykaos som i Patong, men det var hamsk roligt. Nar klockan borjade luta at morgon sa tog vi en tuk tuk hem och somnade for att nagra timmer senare vakna upp till en fenomenal juldagsbaksmalla. Far se vad kvallen leder, det aterstar att se. God Jul igen.